пʼятниця, 3 листопада 2023 р.

     Доброго дня, малята та батьки!

06.11 -10.11 Працюємо за темою: «Подорож вулицями міста»

❤️Руханка 🤸‍♀ 
Почни 🌥 ранок бадьоро!

❤️Позитивних емоцій і безпечного простору навколо!❤️ 






Весь матеріал за посиланням:


 Hello, English!


Навчання дошкiльнят англiйської мови - це особливий вид освiтної дiяльностi.
У процесi навчання дiти не вивчають складових частин незнайомої мови,
а одразу опановують її як засiб спiлкування.


Рекомендації для батьків дошкільнят ❤

Психологiчий вicник. ЗДО5 Теремок

Актуально✅

Тема тижня «Подорож вулицями міста» (види транспорту)
_________________

👦👧
Спостереження за природними змінами
Мета: сформувати знання про зміни в неживій природі в період пізньої осені; розвивати спостережливість, уяву; виховувати естетичні почуття.

Запитання:
 Які зміни відбулися в стані неживої природи? 
Якого кольору небо? 
Де перебуває сонце відносно найвищого дерева? 
Чому сонце заховалося за дерева?
 Які дні настали? 
Чому останній місяць осені отримав назву «листопад»?

👦👧
Загадки про різні види транспорту, а діти їх відгадують.

Залізні подружки тримаються за руки, 
Одна з трубою їх тягне за собою. (Потяг.)

Дім по вулиці повзе, на роботу всіх везе.
Не на курячих ногах, у гумових чобітках. (Автобус.)

Будинок ріжки має, 
Людей на роботу збирає,
 Швидко по місту біжить,
Водій за кермом сидить. (Тролейбус.)

По хвилях лебідь пливе,
 Людей на собі везе. (Корабель.)

Яким одним словом можна назвати всі ці іграшки?

👦👧
 Уривок з вірша «Пісенька друзів».
Ми їдем, їдем, їдем 
В далекії краї!
Ми друзі та сусіди, 
Немов в одній сім’ї.

👦👧
Читання вірша Р. Скучайте «Світлофор»
Як переходиш вулицю,
На розі зупинись
І перш за все уважно
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорове око
Я маю недарма.
В роботі я суворий
І стриманий завжди.
Тролейбуси, машини
Біжать сюди й туди.
Дивлюсь червоним оком —
Велю спинитись я.
Одне мені потрібно —
Це витримка твоя.
А блисне жовте око,
Іти не поспішай,
Бо жовтий — не зелений:
Потрапиш під трамвай.
Увага — і зелений
Привітно замигтів.
Він колір найдобріший
Щасливої путі!

Запитання за змістом: 
Коли переходиш вулицю, на що необхідно уважно подивитися?
 Скільки кольорів має світлофор?
 Поясніть значення всіх кольорів.
👦👧


Читання вірша А. Камінчука «Їхали ми, їхали»
Їхали ми, їхали,
До річки під’їхали,
Кладку переїхали,
В леваду заїхали,
На гору виїхали,
З гори з’їхали,
Стіжок сіна об’їхали,
На бадилину наїхали —
Стали, забуксували.
Гаття назад додому!
👦👧

Спілкування в колі: якій погоді віддає перевагу водій?
Освітні завдання: з’ясувати, яка погода може бути небезпечною для водія; розвивати у дітей вміння висловлювати свої думки та слухати відповіді друзів.

Запитання
Хто керує автомобілем?
Які головні правила повинен пам’ятати водій?
Які перешкоди можуть впливати на рух транспорту? Яка погода ускладнює рух автомобіля?

👦👧
Дидактична гра «Хто чим керує?»
Мета: закріпити знання про види транспорту та людей, які ними керують; розвивати уважність; виховувати повагу до людей різних професій.

Це — літак, ним керує пілот.
Це — автомобіль, ним керує водій.
 Це — потяг, ним керує машиніст.

👦👧
Загадка про автомобіль.

 Ні вівса не з’їм, ні сіна,
Дайте випити бензину!
Всіх я коней обжену,
 Куди хочеш, побіжу.

Запитання
Які бувають машини?
 Що вони перевозять?
👦👧
Спостереження за рухом пасажирського транспорту
Мета: поглибити знання дітей про пасажирський транспорт, його призначення; розвивати спостережливість, увагу.

Запитання
Які машини ви знаєте?
Як називаються машини, які перевозять людей? Чому ви так вважаєте?
Що об’єднує ці види транспорту?
Якщо ми пасажири, то чим і як ми пересуваємося?

👦👧
Читання вірша П. Мовчана «Поїзд»
Поїзд мчить, як швидко мчить!
Він летить, мов птиця,
Бо везе в столицю
Маму і мене, маму і мене…
Цілий  день колеса лунко
Дзвонять  в рейки: дзень-дзень…
За вікном такі малюнки, — 
Я не бачив їх ніде!
Можна й мову розібрати
Підколесну та швидку: 
«Ми ве-зем те-бе до та-та 
По за-ліз-но-му міст-ку!»

Запитання:
 Як мчить поїзд? 
З чим автор його порівнює?
 Кого і куди він везе?
 Що хлопчик бачив за вікном? 
Що вистукували колеса поїзда?

👦👧

Спілкування в колі: на чому я подорожую?
Освітні завдання: закріпити й уточнити уявлення дітей про призначення різних видів транспорту; розвивати зв’язне мовлення.

Запитання: 
Який транспорт ти собі обираєш?
 Куди вирушаєш у подорож?
 Кого    з собою візьмеш?

👦👧

Читання вірша І. Січовика «Незвичайна машина».
По дорозі обережно
Мчить машина довжелезна.
Розцяцькована, як змій,
За кермом сидить водій.
В нього вигляд урочистий, 
Він везе у наше місто 
Незвичайних пасажирів:
Циркових птахів і звірів.

Запитання за текстом: 
Яка машина мчить по дорозі? 
Яка вона на вигляд? 
Хто сидить за кермом? 
Який у нього вигляд?
 Кого він везе у наше місто?

👦👧
Читання оповідання В. Сухомлинського «Кожна людина повинна»
Мати з маленьким Петриком сіла у вагон. Їдуть вони в далеке місто, на берег теплого моря — відпочивати.
Вечоріло. Мати постелила на лаві постіль для себе, а на іншій лаві — для Петрика. Хлопчик з’їв смачну булку з курячою ніжкою і яблуко. Ліг на м’яку подушку й питає маму:
Мамо, ви говорили, поїзд веде машиніст. А вночі хто веде поїзд?
І вночі — машиніст, — відповіла мати.
Як? — здивувався Петрик. — Невже він вночі не спить?
Не спить, синку.
Ми спимо, а він не спить? — ще більше здивувався Петрик.
Так, машиніст не спить.
Як же це так? — не міг зрозуміти Петрик. — Адже йому хочеться спати?
Хочеться, але він повинен вести поїзд. Петрик довго не міг заснути.

Запитання за змістом: 
Про яку особливість професії машиніста йдеться в оповіданні?
 Чому здивувався хлопчик?
 Як ви гадаєте, чи важка професія машиніста?

👦👧
Що необхідно знати маленькому пішоходу?
1) Ходити тротуарами слід тільки з правої сторони.
2) Переходити вулицю необхідно тільки по пішохідному (або підземному) переходу.
3) Переходити вулицю можна тільки на зелене світло світлофора.
4) Червоний і жовтий сигнали світлофора означають, що йти заборонено.
5) Якщо збираєшся переходити дорогу, подивися, чи немає поруч машин.
6) При переході дороги спочатку дивимося ліворуч, доходимо до середини, дивимося праворуч і тільки тоді продовжуємо шлях.
7) При переході через дорогу треба міцно тримати маму (або будь-якого іншого дорос- лого) за руку.
8) Не можна перебігати дорогу, особливо якщо поблизу автомобіль.
9) Не можна обходити стоячий автобус — це небезпечно. Треба почекати, поки автобус  від’їде від зупинки.
10) За містом потрібно йти по узбіччю назустріч їдучим машинам (тобто по лівій сто- роні дороги).