пʼятниця, 6 жовтня 2023 р.

    Доброго дня, малята та батьки!

09.10 -13.10 Працюємо за темою: «Сонце стукає в віконце»

❤️Руханка 🤸‍♀ 

Почни 🌥 ранок бадьоро!
❤️Позитивних емоцій і безпечного простору навколо!❤️



🌟🎓✨🌟🎓✨🌟🎓✨
«Сонце стукає в віконце»
👦👧

Читання вірша «Красень кавун».
Вихвалявся кавун край городу:
— Хто за мене кращий на вроду? 
Хто за мене кращий, кругліший? 
Хто за мене в світі смачнішій?
А квасоля й огірки дивувалися, 
На красеня кавуна задивлялися.

👦👧

Спілкування в колі: 
«Як люди допомагають овочам, щоб вони швидше росли?» 

Запитання: 
Де ростуть овочі? 
Що необхідно для росту цих рослин? 
Як слід за ними доглядати, щоб вони краще росли?

👦👧

Читання оповідання Б. Вовк «Червоний кавун».
— Ходімо, Петрику, кавуна посадимо, — кличе дідусь.
Пішов би Петрик, та дорога на баштан у калюжах. А Петрикові їх перестрибувати ліньки.
Посадив дідусь кавуна сам.
Настало літо. Росте кавун. Спека надворі нестерпна.
— Ходімо, Петрику, кавуна поллємо.
Пішов би Петрик, та хто ж за нього метеликів сачком ловитиме? Пішов дідусь сам. Полив кавуна.
Виріс кавун — обома руками не обхопиш.
Ходімо, Петрику, кавуна принесемо, — гукає дідусь.
Пішов би Петрик, але ж на гойдалці саме розгойдався. Мало не до хмар. Прикотив дідусь кавуна з баштану сам. Прикотив, витер піт та й каже:
Ну й лінькуватий же ти в мене, онучку! Навіть кавунові за тебе соромно! Розрізав він кавуна. А той і справді червоний-червоний. Мов Петрик.

Запитання
Що запропонував дідусь зробити?
Чи допомагав Петрик дідусеві садити і поливати кавун? Чим займався хлопчик?
Який виріс кавун?
Хто котив кавуна додому?

👦👧

Робота за віршем Й. Лази «Рак»

Є рачата й справжні раки 
В тихій нашій річці,
В зоряній водичці.
Запитання: 
Який звук найчастіше повторюється в словах цього вірша?


👦👧

Відгадування загадок про овочі та фрукти.

Плакала-ридала Юля,
Коли чистила … (цибулю).

Червоний, хвостатий, солодкий на  смак —
Всі знають, що зветься цей овоч … (буряк).

Ріже матуся на борщик із хрустом
Круглу та білу, велику … (капусту).
Соковите, червоненьке,
Круглобоке, солоденьке … (яблуко).

Круглий, червоний,
Немов світлофор,
Дуже смачненький
Вродив … (помідор).

Довгий, зелений,
Добрий солений,
Добрий і сирий.
Хто він такий? 
(Огірок.)

Мовби на одній нозі
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце —
Грона сповнені всі сонця!
Кожен скуштувати рад
Соковитий… (виноград).

Чи то жовта, чи то синя
Соковита господиня. 
Чи то сонце, чи то злива —
Пригостить нас влітку… (слива). 

👦👧

Вивчення вірша П. Ребра «Соняхи».
На городі, в гарбузинні, 
Соняхи, мов хлопчаки, 
Ловлять сонячне проміння 
В золоті свої шапки.

Запитання
Де ростуть соняхи?
Що  вони роблять?


👦👧

Вірш Ганни Чубач

Я беру своє відерце
І біжу мерщій по воду
Бо чекають на городі
Помідори й огірок.
Цілу ніч вони не спали —
Раннє сонце виглядали.
Хочуть їсти, хочуть пити,
Та не вміють говорити.
Ні очей, ні вух не мають,
Та мене вони впізнають.
Їх щоранку напуваю,
Їм я пісеньку співаю.
Помідори червоніють,
Бо подякувать не вміють.
А зелені огірки
Тулять листя до руки.

👦👧

Читання оповідання В. Чухліба «Голубий дощик».
Наче й дощ недавно був, а вже сухо, — каже бабуся. — Помідори он геть вуха поопускали.
Тетянка вхопила свою голубу поливальничку й бігцем до діжки, що під ринвою. Зачерпнула води і хутчій до помідорів. Кропить їх і промовляє:
Ану підіймайте вуха, бо дощик іде!
Тетянка й огірки не проминула, і квасолю. Всю грядку полила. Вийшла з хати бабуня і здивувалася:
Наче й дощу не було, а городина повеселіла.
Був, бабуню, був! — усміхнулася Тетянка. — Голубий дощик ішов, з голубої поли- вальнички.

Запитання за текстом: 
Чому помідори поопускали свої вуха? 
Як їм допомогла Тетянка?

👦👧

Читання вірша О. Журливої «На зеленому городі».

На зеленому городі
Заблукали ми сьогодні!
Заблукали я й Петрусь,
А знайшов нас наш дідусь.
Він за руки нас узяв,
Весь  город нам показав.
Ось квасолька і горох,
Бачте,  родичі: в обох
Круглі зернятка у ряд
У стручках зелених сплять.
А оце хто причаївся?
Бачиш, як розчервонівся!
О, так ще ж і не один…
Помідором зветься він.
Ось часник, а он цибулька.
Що за горді та сердиті!
Золотими кожушками
Аж по саму шию вкриті.

Бесіда за змістом вірша
Де заблукали діти?
Хто їх знайшов?
Як ростуть квасоля та горох?
 Що зробив помідор?
Чим вкриті часник та цибуля?

Спілкування в колі: 
«Значення сонячного тепла і світла для людей»

Запитання:
 Відшукайте сонце на небосхилі: де воно? 
Сонечко яке? Із чим можна порівняти сонечко? 
Чи потрібне сонечко людям? Коли ми радіємо сонечку?

👦👧

Гра зі звуком [ш]
Вірш В. Ладижеця «Шило» 
Назвіть, який звук чується в кожному слові.
Шило шубку Шурі шило, 
Білим шовком шви обшило. 
Вийшла шубка прехороша
 Нашій Шурі на порошу.

👦👧
Читання вірша Грицька Бойка «Сонечка умита». 
З’ясуйте, який звук чується в різних словах

Задивилось сонечко
На маленьку Сонечку:
Сонечка умита,
Сонечка одіта,
Чисті черевички,
У косичках стрічки.
Усміхнулось сонечко
До малої Сонечки.



👦👧

Читання вірша про сонечко: «Сонце стукає в віконце».

Сонце стукає в віконце:
«Ти не спи, як сходить сонце!
Прокидайся — й на зарядку,
А з зарядки та й на кладку,
Через кладку на лужок,
А з лужечка та й в садок!»


👦👧



Мовленнєва гра «Сонечко яке?»
Наприклад: жовте, кругле, тепле, ласкаве і т. д.



Якщо восени йде дощ, яка погода? (Дощова.) 
Якщо восени дме вітер, яка погода? (Вітряна.)
 Якщо восени холодно, яка погода? (Холодна.)
 Якщо восени похмуро, яка погода? (Похмура.) 
Якщо восени ясно, яка погода? (Ясна.)
А ще які-небудь означення можна дібрати осені? (Золота, красива, сумна, дощова, похмура, різнобарвна, яскрава, пізня та ін.)



👦👧

Гра-пантоміма за віршем К. Перелісної «Чапля»
Диба чапля по болоту:
Чапу-чапу! Чап-чалапу!
Поглядає, чи немає
Де малих зелених жаб.
Враз пригнулась,
Дзьоб розкрила,
Щоб відразу ухопить,
А з-під ніг у неї жабка — 
Стриб! І зникла в одну мить!

👦👧
Мовленнєва вправа «Закінчи  речення». 
На зміну літу прийшла … (золота осінь). 
Сонце все менше виглядає … (з-за хмар). 
Дерева надягли … (різнокольорове вбрання). 
Листя стало … (червоне, жовте).
Дощик … (мрячить, крапає, ллє) і змушує дітей ховатися … (по домівках). 
Птахи збираються в зграї … (і відлітають у вирій).
Звірятам ніколи гратися, вони роблять … (запаси на зиму). Осінь не тільки красива, але й багата!

👦👧
Читання вірша О. Олеся «Дві хмароньки».

Дві хмароньки зустрілися
Удосвіта колись.
Зустрілися, спинилися,
За рученьки взялись.
Хотілось їм зостатися,
Укупі бути вік,
А вітер злий сміявся вже
Десь збоку біля них.
І стали тихо плакати
Дві хмароньки ясні,
І сльози їхні падали
Сріблясті і рясні.

Запитання: 
Які хмаринки були, коли тільки зустрілися? 
Розкажіть про них. 
Що з ними сталося, коли вони зустріли вітер? 
Які були їхні сльози?

👦👧
Спостереження за одягом людей
Запитання: 
Яка погода сьогодні вранці? 
Як одягнені люди?
 З чим це пов’язане?

👦👧

Спостереження за птахами

Запитання: 
Співи яких птахів ми чуємо вранці? 
Як змінюється життя птахів восени?
 Співи яких пташок ми не почуємо аж до весни?


👦👧
Читання уривка з вірша М. Вінграновського
 «Що робить сонце уночі».

Що  робить сонце уночі,
Коли у лісу на плечі
Тоненька зіронька сидить?
Що робить сонце?  Сонце спить.
Що робить місяць по ночах,
Коли земля йому в очах,
Земля, ромашка і вода? 
Тоді він сонце вигляда.

Запитання: 
Так що ж робить сонце у ночі? 
А що робить місяць по ночах?

👦👧
Спілкування в колі:
 «Як погода впливає на настрій людини?»
Запитання: 
Яка зараз погода? 
Що хочеться робити, коли світить сонечко?
 Який   у тебе настрій у сонячну погоду?
 Яки настрій у дощову погоду?
 Чим можна зайнятися, коли іде дощ?


👦👧

Читання уривка з вірша М. Стельмаха
 «Сонце стукає в віконце».
Сонце стукає в віконце:
«Ти не спи, як сходить сонце!
Прокидайся — й на зарядку,
А з зарядки та й на кладку,
Через кладку на лужок,
А з лужечка та в садок!»

Запитання за змістом:
Куди стукає сонце? 
Що слід робити, коли воно стукає?
 А після зарядки куди треба йти?


👦👧
Читання вірша П. Осадчука «Сонячний зайчик».
Зайчику-стрибайчику,
Чому я не збагну,
Як ти, побігайчику,
Виліз за стіну?
Як це ти, маленький,
Подолавши страх,
Крізь вікно швиденько
Вискочив на дах?
Ген сміється в небі
Сонце золоте,
В нього, як і в тебе,
Усмішка цвіте.

Запитання: 
Про якого зайчика йдеться у вірші? 
Де він стрибає? 
Як описується сонечко?




Весь матеріал за посиланням:


 Hello, English!


Навчання дошкiльнят англiйської мови - це особливий вид освiтної дiяльностi.
У процесi навчання дiти не вивчають складових частин незнайомої мови,
а одразу опановують її як засiб спiлкування.


Рекомендації для батьків дошкільнят ❤

Психологiчий вicник. ЗДО5 Теремок

Актуально✅




































КОРОБКА ВДЯЧНОСТІ ДЛЯ ЗСУ