пʼятниця, 13 жовтня 2023 р.

    Доброго дня, малята та батьки!

16.10 - 20.10 Працюємо за темою: «Що буває восени?»

❤️Руханка 🤸‍♀ 

Почни 🌥 ранок бадьоро!
❤️Позитивних емоцій і безпечного простору навколо!❤️



Вчимо разом з нами:

СВЯТО ПОЧИНАЄТЬСЯ


НА ОСІННЄ РАДІСНЕ І БАРВИСТЕ СВЯТО
ПОСПІШАЮТЬ ВЕСЕЛО, ХЛОПЧИКИ, ДІВЧАТКА


ПРОМІНЦІ -СТРИБУНЦІ СКАЧУТЬ ПО ДОРІЖКАХ.
ЗОЛОТИЙ КИЛИМОК, СТЕЛИТЬСЯ ПІД НІЖКИ.


НАВІТЬ В НЕБІ СОНЕЧКО, ЗНАЄ ТАЄМНИЦЮ
ЩО НА СВЯТІ СТРІНЕМО ЗОЛОТУ ЦАРИЦЮ.


ПРИЙДЕ В ГОСТІ ДО НАС ЧАРІВНИЦЯ МИЛА
ЩО УСЕ НАВКРУГИ, ТАК ПОЗОЛОТИЛА.


ПРОМІНЦІ -СТРИБУНЦІ СКАЧУТЬ ПО ДОРІЖКАХ.
ЗОЛОТИЙ КИЛИМОК, СТЕЛИТЬСЯ ПІД НІЖКИ.
ПРОМІНЦІ -СТРИБУНЦІ СКАЧУТЬ ПО ДОРІЖКАХ.
ЗОЛОТИЙ КИЛИМОК, СТЕЛИТЬСЯ ПІД НІЖКИ.


ОСІННІ ЛИСТОЧКИ

Листочки, листочки
Тихенько шумлять,
З дерев у садочку
Листочки летять.

Кружляють листочки
По три і по два,
А вітер їм пісню
Осінню співа.

Праворуч, ліворуч
Листочки летять,
Прощається з ними
Осінній наш сад.

Кружляють листочки
По три і по два,
А вітер їм пісню
Осінню співа.

Враз вітер сердитий
В саду закружляв
З дерев всі листочки
Він враз позривав.

Кружляють листочки
По три і по два,
А вітер їм пісню
Осінню співа.

Весь матеріал за посиланням:

Навчання дошкiльнят англiйської мови - це особливий вид освiтної дiяльностi.
У процесi навчання дiти не вивчають складових частин незнайомої мови,
а одразу опановують її як засiб спiлкування.


🌟🎓✨🌟🎓✨🌟🎓✨
«Що буває восени?»
🌟🎓✨🌟🎓✨🌟🎓✨


👦👧
Загадка про осінь.
Дрібненький дощик сумно плаче, 
І листячко жовтогаряче
З дерев поволі опадає.
Яка пора це наступає? (Осінь.)

👦👧

Читання вірша М. Познанської «Вітер».
Вітер, вітер пустотливий 
Залетів до нас у сад, 
Обриває груші, сливи, 
Трусить яблуні підряд.
Який звук ви чуєте найчастіше у віршику?
 (Звук [р].) У яких словах є звук [р]?

👦👧

Читання вірша М. Познанської «Йдуть дощі».
Йдуть, і йдуть, і йдуть дощі.
Стали чорними кущі,
І дерева чорні стали,
Бо листочки всі опали.
Тільки дуб стоїть у листі
І калинонька в намисті.

Що сталося з рослинами від дощу?

👦👧

Спостереження за погодою вранці

Запитання: 
Яка сьогодні погода? 
Чи є на небі сонечко? 
Розкажіть: яке сьогодні небо? 
Яке нині повітря: тепле чи стало прохолодніше?

👦👧
Дидактична гра «Коли це буває?»

Коли діти лягають спати?
Коли діти роблять ранкову гімнастику? 
Коли ясно світить сонце?
Коли мама повертається з роботи?

👦👧
Спілкування в колі: «Кому потрібен дощ?»

Запитання: 
Який буває дощ? 
Чи можуть рости рослини без води? 
А чи полюбляєте ви дощ?

👦👧
Дидактична вправа «Звуки осені»

Пригадаймо, друзі, вмить,
Як осінь листячком  шумить? (Ш-ш-ш.)

Як вітер стиха повіва
І наші вітрячки гойда? (С-с-с.)

Як дощик стука по дахам
І мочить крила всім птахам? (Щ-щ-щ.)

👦👧
Дидактична вправа «Звук заблукав».
Невідомо, як це стало, 
Як це звуки заблукали. 
Скочили не у свій дім, 
Стали разом жити в нім.

Бощик ([д] — дощик); 
усінь ([о] — осінь);
 хітер ([в] — вітер); 
мистя ([л] — листя);
гуман ([т] — туман); 
фонце ([с] — сонце); 
переза ([б] — береза).

👦👧
Читання вірша К. Перелісної «Золота осінь».
В парках і садочках
На доріжки й трави
Падають листочки
Буро-золотаві.
Де не глянь навколо —
Килим кольористий,
Віти напівголі,
Небо синє чисте.
Метушні немає,
Тиша й прохолода.
Осінь золотая
Тихо-ніжно ходить.

👦👧
Мовленнєва вправа «Який, яка, яке?».

Наприклад: Осінь яка? Листочки які? Дощ який?

👦👧
Спостереження за небом:
 якого кольору хмаринки, чи буде дощ

Запитання: 
Якого кольору небо?
 Які хмари на ньому?
 Як можна назвати таку погоду?
 Чим відрізняється осінній дощ від літнього? 
Які бувають дощі?

👦👧
Читання уривка з вірша Я. Щоголіва «Осінь».
Висне небо синє,
Синє, та не те;
Світить, та не гріє
Сонце золоте.
Темная діброва
Стихла і мовчить;
Листя пожовтіле
З дерева летить.
Хоч би де замріла
Квіточка одна;
Тільки й червоніє
Ще горобина.

👦👧

Спостереження за травою

Запитання: 
Яка тепер пора року? 
Що сталося з травою? 
Як ви гадаєте, і з чим це пов’язане?

👦👧
Читання вірша М. Познанської «Вітер».
Вітер, вітер пустотливий
Залетів до нас у сад,
Обриває груші, сливи,
Трусить яблуні підряд.
І хустиночку в Марусі
На голівці розв’язав,
Свиснув дівчинці у вусі
І нічого не сказав.

Запитання: 
Куди залетів вітер? 
Що він там робив?
 Як його схарактеризувала авторка?

👦👧
 Читання вірша М. Познанської «Ідуть дощі».

Йдуть, і йдуть, і йдуть дощі.

Стали чорними кущі,

І дерева чорні стали,

Бо листочки всі опали. 


Тільки дуб стоїть у листі

І калинонька в намисті.



Запитання за змістом: 

Про яке природне явище розповідається у вірші? 

Що стало чорним? 

Чому опали листочки? 

Який дуб восени? 

Яка калинонька?


👦👧
 

В. Чухліб
ЛІТЕРАТУРНИЙ ТВІР
Чи далеко до осені?
 
Лелека живе на старому в’язі. З лелечихою і лелеченятами. Прибігають до в’яза Тара- сик і Гриць, Миколка і Тетянка. Витанцьовують під в’язом і гукають:
Лелеко, лелеко, до осені далеко?
Лелека, задерши дзьобату голову, незмигливо дивиться на дітей. А потім починає кле- котати. Про що він клекоче? Спробуй, розбери. Лелека і лелечиха враз знімаються і летять на луки, до Десни. Лелеченята топчуться в гнізді, перебирають цибатими ногами, але зле- тіти не наважуються.
Лелеко, лелеко, до осені далеко? — знову прибігають до в’яза діти.
Лелека й лелечиха заклопотані, їм ніколи відповідати. Вони щось говорять до своїх лелеченят, а потім беруться штовхати їх на край гнізда.
Ой, вони ж розіб’ються! — злякано шепоче Тетянка.
У них же крила є! — заспокоює її Тарасик.
Лелеченята, неохоче відірвавшися від гнізда, злинають у небо. Плавно летять над садом, над городами, туди, де голубіє річка. А за ними — старі лелеки.
Діти полегшено зітхають і весело галасують.
Ідуть дні за днями. На зеленому човні пропливає літо.
Лелеко, лелеко, до осені далеко? — виспівують під в’язом Тарасик, Гриць, Миколка і Тетянка.
Тиша. У гнізді порожньо. З в’яза зривається жовтий листочок і, кружляючи у повітрі, поволі опускається на землю.





























_________________________________________________