Доброго дня, малята та батьки!
27.11 -01.12 Працюємо за темою: Тема тижня "У бабусі на подвір’ї"
Рекомендації для батьків дошкільнят ❤
Психологiчий вicник. ЗДО5 Теремок
Спілкування в колі: перший день зими
Запитання: Який сьогодні день? Яка погода вранці? Які ознаки справжньої зими ви знаєте? Як називається перший зимовий місяць?
👦👧
Спостереження за птахами на майданчику
Запитання: Які пташки прилетіли до нас? Чим вкрите їхнє тіло? Чи
однакового кольору пір’я в усіх птахів? Чим зайняті пташки? Чим вони їх збирають?
👦👧
Мовленнєва гра «Який птах заховався?»
Звуконаслідування
Раз зустрілися курчата: «Пі-пі-пі! Пі-пі-пі!»
(З’єднати мізинці.)
А за ними і качата: «Кря-кря-кря! Кря-кря-кря!»
(З’єднати підмізинні пальці.)
Потім стрілись гусачки: «Ґа-ґа-ґа! Ґа-ґа-ґа!»
(З’єднати середні пальці.)
І поважні індички: «Бол-бол-бол! Бол-бол-бол!»
(З’єднати вказівні пальці.)
Ось півники стрілися: «Кукуріку!»
(З’єднати великі пальці.)
Зразу і побилися,
(Плеснути в долоні.)
А потім помирилися.
(Усі пальці з’єднати в замок.)
👦👧
Обігрування вірша М. Пономаренко «Бігав півень по сніжку»
Бігав півень по сніжку
У вогненнім кожушку.
Змерзли лапки без чобіт,
Тому вилетів на пліт.
Але й там тепла нема,
Розгулялася зима!
Гірко півень наш зітхнув
І на сідало майнув.
👦👧
Спілкування в колі: хто доглядає за свійськими птахами?
Запитання: Яких свійських птахів ви знаєте? Чому їх так називають? Хто за ними
доглядає?
👦👧
Читання віршика В. Бичко «Півники»
Завіщо посварилися, не знаю я того,
А тільки стрілись півники: «Ти чого?»
Круг шиї пір’я дибиться,
Стирчить туди-сюди,
Дзьобами в землю вткнулися:
«Ось тільки підійди!»
А гребені у півників
Розжеврілись, мов жар,
Стоять і не ворушаться: «Ану вдар!»
Обоє враз підскочили,
Запитання
Про кого йдеться в цьому вірші?
Які були півники?
Чим закінчилася сварка півників?
Чи буває, що діти поводяться так, як ці півники?
👦👧
Читання казки про звуки.
«В одному паперовому замку мешкали брати-звуки. Так-так, ті самі, що їх чують
наші вуха. Жили вони в мирі-злагоді, аж поки один із них нахабно не заявив: «Я най-потрібніший, отже, я старший!»
Що тут вчинилося! Звуки такий галас здійняли! Кожен почав вихвалятися!
«Я найкругліший, і мене легко вимовляти», — сказав звук [о].
«Ні, я! Хоч мене і важко вимовляти, але я важливий!» — засперечався звук [ш].
«Ой-ой-ой! А я вмію голосно гудіти!» — прокричав звук [у].
Вони так голосно сперечались, що розбудили Мудру фею. Вона сказала, що всі звуки
дуже важливі, тому що утворюють слова, і розподілила їх на дві групи — крик-
ливі і тихі.
Крикливі та голосисті звуки, які можна прокричати, Мудра фея назвала голосними.
А звуки тихі, спокійні, які не можуть кричати, а тільки шипіти, свистіти, скрипіти,
Мудра фея назвала приголосними».
👦👧
Читання вірша М. Познанської «Півень»
Півник гарний є у мене:
Шия довга, хвіст зелений,
Борода, як маків цвіт.
Він малятам шле привіт:
„Ку-ку-рі-ку!”
👦👧
Спілкування в колі: ким стануть пташенята?
Запитання: Ким стане курчатко, коли виросте? Ким стане гусятко? Ким стане
індичатко?
👦👧
Спостереження за горобцями на майданчику
Хто морозів не боїться
І живе серед людей,
На зиму не відлітає,
Під карнизом проживає,
Запитання
Що це за пташка? Якого кольору пір’я в горобчика?
Назвіть частини тіла горобчика. Що шукає горобчик біля житла людей?
Як ви гадаєте, чи легко йому знайти їжу о цій порі року?
Як ми можемо допомогти горобчикам?
👦👧
Спілкування в колі: ми годуємо пташок
Запитання
Чим можна нагодувати півника?
Що полюбляє синичка?
Який корм потрібен для гусочки?
Якого зерна насиплемо для горобця у годівницю?
👦👧
вірш О. Журливої «Хто чим любить ласувати».
В стайні коник заіржав —
Мабуть, сіна забажав.
І корівка тут як тут:
«А мені травиці жмут!»
Півник голосно кричить:
«Кукурудзи принесіть!»
Свинка каже: «Хрю-хрю-хрю!
Я картопельку люблю!»
М’яса ласого шматок
З’їв би радо пес Дружок.
А качата на ставку
Ловлять ряску в холодку.
Ну, а з вас, мої малята,
Хто чим любить ласувати?
Запитання: Чим любить ласувати коник? Що любить їсти корівка? Чому голосно
кричить півник? Як розмовляє свинка? Що любить їсти свинка? Що з’їв би радо пес
Дружок? Що люблять качата на ставку? А що люблять їсти малята?
👦👧
Читання уривка з української народної пісеньки «Два півники».
Два півники, два півники
Горох молотили,
Дві курочки-чубарочки
До млина носили.
Цап меле, цап меле,
Коза засипає,
А маленьке козенятко
На скрипочку грає.
Запитання за змістом
Що робили півники?
Хто їм допомагав?
Що курочки робили?
А що в цей час робив цап із родиною?
Який у них був настрій?
👦👧
Заучування віршованих рядків методом додавання слів.
Два півники, два півники … (горох молотили),
Дві курочки-чубарочки … (до млина носили).
Цап меле, цап меле, … (коза засипає),
А маленьке козенятко … (на скрипочку грає).
👦👧
Вправа «Скажи лагідно»: утворення зменшувально-пестливих форм іменників.
Курча, а лагідно — курчатко. Півень, а лагідно — півник.
Індик, а лагідно — індичок. Качка, а лагідно — качечка.
Гусак, а лагідно — гусачок.
👦👧